دندانپزشکیدندانپزشکی زیبایی

با اعتماد به نفس بخندید _ دندانپزشکی زیبایی

دهان و وضعیت دندان ها در آن نقش بسزایی در برقراری ارتباط و ابراز احساسات غیرکلامی با دیگران دارد. وضعیت دندانی افراد می تواند به شدت بر وضعیت عاطفی و راحتی و اعتماد به نفس آن ها تأثیر بگذارد. عدم اطمینان در مورد لبخند می تواند باعث شود فرد بیش از حد خودآگاه شود و در زمان برخورد با افراد و صحبت کردن خود را محدود کند. به همین دلیل است که در دندانپزشکی زیبایی دکتر گشاده رو تمرکز ما بر این است که بیماران خود را راحت و بی خیال لبخند شان کنیم. به این معنی که دیگر در مورد زیبایی لبخند خود نگران نباشند.

دندانپزشکی زیبایی و سلامتی

سلامت دندان چیزی فراتر از داشتن دندان های تمیز و سالم است بلکه شامل میزان احساس راحتی فرد با لبخند خود و همچنین توان او در انتقال و ابراز بدون مانع احساسات است.

کاربرد دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی طی سال های گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده است. جای تعجب نیست که همه دندان های زیبا و لبخندی درخشان می خواهند. چه دندان های شکسته، کج، فرسوده یا تغییر رنگ یافته، تاج های بد شکل شده یا شکاف بین دندان، با پیشرفته ترین درمان ها و راه حل ها می توانند درمان شوند.

درمان زیبایی دندان برای هر فرد متفاوت است. در کلینیک دندانپزشکی دکتر گشاده رو ایده آل ترین راه حل ها را ارائه می دهیم. برای ما بسیار مهم است که شما از همه گزینه های ممکن آگاه باشید، بنابراین می توانید مزایا و معایب را بسنجید و تصمیم گیری نهایی را به همراه دندانپزشک خود داشته باشید.

با دندانپزشکی زیبایی جرات لبخند زدن داشته باش

روش های زیبایی دندان

در این شاخه از دندانپزشکی برای زیبایی لبخند از روش های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

  • پر کردن دندان
  • کامپوزیت باندینگ
  • انواع ونیر ها (لمینت)
  • انواع روکش های دندانی
  • ارتودنسی
  • ایمپلنت
  • بریج
  • سفید کردن دندان ها
  • جراحی لثه برای لیفت لثه و اصلاح لبخند لثه ای
  • شکل دهی مینا
بیشتر بخوانید:  درباره ایمپلنت کره ای دنتیس + ایمپلنت کره ای Dentis چگونه است؟

در ادامه برای هر کدام از موارد گفته شده در بالا بطور مختصر توضیحاتی داده می شود تا خوانندگان برای تصمیم گیری درست خود اطلاعاتی داشته باشند.

پر کردن دندان

همانطور که می دانید از پر کردن دندان ها در درجه اول برای جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی و حفظ سلامت آن ها استفاده می شود. این اقدام دندانپزشکی علاوه بر تاثیر بر سلامت فرد بر روی زیبایی لبخند او نیز اثر گذار است.

حال فرض کنید دندان های شما با آمالگاه که ماده ای تیره است پر شده، در اینصورت دندانپزشکی زیبایی با استفاده از پر کردن معنا پیدا می کند. آمالگام تاثیر بدی بر زیبایی دندان ها دارد و در دندانپزشکی زیبایی آمالگام های قدیمی خارج شده و با پر کننده های سفید جایگزین می شوند.

کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی است که در آن از رزین کامپوزیت برای شکل دادن به دندان ها استفاده می شود. در این روش بدون تغییر دادن دندان ها (مزیت این روش)، با رزین کامپوزیت که حالت خمیری دارد، دندان ها شکل داده می شوند.

رنگ رزین کامپوزیت به گونه ای انتخاب می شود که با رنگ دندان های طبیعی مطابقت داشته باشد.

از این روش می توان برای پوشاندن عیوبی مانند لب پر شدگی دندان ها، فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها و … استفاده کرد.

نمونه درمان های دکتر عزیز گشاده رو

انواع ونیر ها (لمینت)

یکی دیگر از روش های مورد استفاده توسط دندانپزشکان برای تقدیم لبخندی زیبا به شما لمینت (ونیر) کردن دندان ها است.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره آبسه دندان

ونیر ها پوسته های نازکی هستند که بر روی دندان های افراد قرار گرفته و لبخندی زیبا و درخشان را به آن ها می دهند.

در این روش معمولاً برای طبیعی دیده شدن دندان مقداری از دندان ها تراشیده می شوند و سپس ونیر بر روی آن ها قرار می گیرد. امروزه با روش های جدید این مقدار تراش به حداقل رسیده است.

لمینت ها از جنس های مختلف بوده و نسبت به کامپوزیت باندینگ مقاومتر هستند.

انواع روکش های دندانی

گاهی دندان ها به حدی آسیب دیده اند که برای داشتن لبخند زیبا نیاز به عصب کشی و سپس روکش کردن دندان ها وجود دارد.

روکش های دندانی همه جوانب یک دندان را در بر می گیرند و مانند کلاهکی بر روی آن قرار می گیرند. در این روش دندان زیرین باید تا حد زیادی برای قرار گرفتن روکش تراشیده شود.

روکش ها انواع مختلف دارند که شامل روکش های فلزی از جنس طلا یا فلزات دیگر، روکش های پرسلن، روکش های پرسلن جوش خورده به فلز و روکش های زیرکونیا است.

ارتودنسی

یکی از ملاک های زیبایی لبخند مرتب و هماهنگ بودن دندان ها در دو فک است. گاهی این هماهنگی وجود ندارد و چینش دندان ها در کنار هم بصورت نامنظم است و یا فاصله بین دندانی وجود و یا بسیاری از مشکلات اینچنینی به همراه دندان ها وجود دارد. در این صورت می توان از ارتودنسی و براکت ها برای منظم کردن دندان ها استفاده کرد.

این روش دوره درمان نسبتاً طولانی است اما نتایج خوبی را به همراه دارد.

ایمپلنت

ممکن است شما هم دندانی را از دست داده و نگران ظاهر لبخندتان باشید. جای خالی دندان از دست رفته نازیبا است و حس ناخوشایندی را برای فرد به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:  دندان قروچه(براکسیسم) در کودکان چیست؟ + بررسی راه‌های تشخیص و درمان آن

ما برای این دندان از دست رفته بهترین جایگزین را ایمپلنت دندانی می دانیم. در این روش پایه ایمپلنت به جای ریشه و در محل آن قرار داده شده و بعد از گذراندن دوره بهبودی اباتمنت و سپس تاج دندان (پروتز) بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپنت ها ماندگاری بسیار بالاتری دارند و در صورت داشتن شرایط لازم در فرد بیمار بهترین انتخاب برای او هستند.

بریج

بریج های دندانی در دندانپزشکی زیبایی برای پر کردن فضای بین دندان ها استفاده می شود. این ترمیم ها همانطور که از نامشان پیداست فضا های ایجاد شده توسط دندان های از دست رفته را درست در کنار یکدیگر با دندان پروتز پر می کنند.

این دندان های مصنوعی مجموعه کاملی از دندان ها را ایجاد می کنند و عملکرد دندان های از دست رفته بیمار را بازیابی می کنند. همچنین از نظر زیبایی تاثیر بسزایی در ایجاد لبخند زیبا دارند.

در این روش از دو دندان کناری به عنوان پشتیبان پروتز ها استفاده می شود.

سفید کردن دندان ها

همه افراد تمایل دارند دندان های سفید و درخشانی داشته باشند. در این راستا می توانند از روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده کرد.

سفیدکردن دندان ها در خانه یا مطب انجام می شود. در روش اول فرد می تواند با راهنمایی دندانپزشک با استفاده از ترهای مخصوص و مواد سفید کننده و یا استفاده از خمیردندان های خاص کار سفید کردن دندان ها را در خانه انجام دهد.

گاهی سفید کردن دندان ها در مطب و با مواد خاص و یا با کمک لیزر انجام می شود. در این روش نتیجه سریعتر به دست می آید.

جراحی لثه برای لیفت لثه و اصلاح لبخند لثه ای

علاوه بر دندان ها وضعیت لثه نیز بر داشتن لبخند زیبا تاثیر دارد. لبخند لثه ای اجازه نمی دهد تا دندان ها خود را بخوبی نشان دهند. برای حل این مشکل از جراحی لیفت لثه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  پر کردن دندان، درمانی رایج و کارا

امروزه جراحی لثه با استفاده از لیزر براحتی و با حداقل درد و خونریزی و عوارض و کوتاهترین دوره بهبودی انجام می شود.

شکل دهی مینا یا همان کانتورینگ دندان

همه ما دندان هایی را که دارای کمی نامنظمی در لبه ها یا گوشه ها بوده و یا سطح زبری دارند را دیده ایم. این نامنظمی ها به راحتی می توانند با ابزار های خاص دندانپزشکی رفع شوند. البته گفتنی است این روش برای ایجاد تغییرات بسیار ظریف استفاده می شود.

مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر عزیز گشاده رو:

در مرکز ما درمانهای فوق تخصصی ایمپلنت دندان مثل ایمپلنت فوری ، بازسازی های سه بعدی استخوان فک ، ایمپلنت دیجیتالی، ایمپلنت فوری یکروزه ، سینوس لیفت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دنیا ، و مواد درجه یک پودر استخوان انجام میشود.

دکتر عزیز گشاده رو ، متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی هستند و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران( بهترین دانشکده دندانپزشکی ایران) میباشد.دکتر عزیز گشاده رو رتبه اول بورد تخصصی کشور هم در بخش عملی و هم بخش کتبی میباشد.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر عزیز گشاده رو بهترین برندهای ایمپلنت دنیا در سریعترین زمان ، بدون درد و بدون خونریزی انجام میشود.

‏با توجه به رزومه و سابقه کاری و علمی دکتر عزیز گشاده رو که سابقه بیش از ۲۰۰۰۰ درمان موفق ایمپلنت را دارند، به جرات میتوان ایشان را بهترین متخصص ایمپلنت تهران نامید.

از تیم تخصصی دکتر عزیز گشاده رو بهترین راهکار و مشاوره زیبایی را دریافت کنید 09120411399

شماره تماس مطب :

۰۲۱-۲۶۶۰۶۱۵۷

۰۲۱-۲۶۶۰۶۵۳۱

تهران ، الهیه ، تقاطع کوچه دشتی با عظیمی ، پلاک ۴ ساختمان آرمه کامپلکس ، طبقه ۶

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا