پزشکیزیبایی - آرایشی

” لیپوساکشن” تغییر سایز یا لاغری؟

لیپوساکشن یک روش سنتی برای کاهش و حذف حجم زیادی از چربی های موضعی اضافی در نواحی مختلف بدن است. اگر شما بدنبال راهی سریع برای از بین بردن چربی هایتان هستید، بهتر است با جراحی لیپوساکشن بیشتر آشنا شوید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سلولیت چیست؟

در حالت طبیعی پوست در فواصل خاصی توسط رشته هایی به عضلات زیرین اتصال دارد وقتی که چربی زیر پوست طبیعی باشد پوست صاف و یکدست میباشد . ولی با تجمع چربی زیر پوست , پوست در فواصل بین این اتصالات کش آمده وبرجسته میشود در حالی که اتصالات طول ثابتی دارند و کش نمی آیند و حالت فرورفته پیدا میکنند پس پوست ظاهری مثل پوست پرتغال پیدا میکند .درمانهای متعدد پیشنهاد شده که هر کدام تا حدودی موثر است مثل مزوتراپی و کاویتیشن یا لیزر لیپولیز بدون ساکشن. ولی موثرترین راه جهت خلاصی از این مشکل کاهش وزن موثر و کاهش چربی زیر جلدی است .

عمل لیپوساکشن راهی برای کاهش وزن؟

نه! عمل لیپوساکشن هرگز باعث کاهش وزن در افراد نمی شود. این عمل فقط باعث کم کرد سایز بدن می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله درباره دیابت نوع 1 را بخوانید.

لیپوساکشن

بنابراین برای کسانی که چاق هستند و وزن بالای 100 کیلو گرم دارند اصلا توصیه نمی شود. به خاطر اینکه هرگز به وزن ایده آل و اندام مناسب نمی رسند. این عمل بیشتر برای کسانی که وزن مناسب دارند ولی در بعضی از قسمت های بدنشان توده های چربی به وجود آمده است که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود، مناسب است.

بیشتر بخوانید:  اختلال شخصیت مرزی را بیشتر بشناسید

برای چه قسمت هایی از بدن می توان این عمل را بکار گرفت؟

به طور کلی، این عمل را می توان برای قسمت های مختلف بدن انجام دهید و به نتیجه خوبی برسید. اما بیشتر مواقع مراجعه کنندگان خواستار انجام لیپوساکشن در قسمت های ران، شکم و پهلو می باشند.

قسمت های که می توان عمل لیپوساکشن بر روی آنها انجام داد، شامل موارد زیر می باشد:

  • پهلوها
  • ران
  • صورت
لیپوساکشن
  • سینه
  • گردن
  • شکم
  • غبغب

مزایای جراحی لیپوساکشن

افرادی که تحت جراحی لیپوساکشن قرار می گیرند می توانند از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • تخلیه چربی های اضافی که به نحو موضعی در بخش های مختلف بدنی انباشته شده اند.
  • افرادی که می خواهند به تناست اندام دست یابند با یک مرحله انجام لیپوساکشن به راحتی می توانند در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب برسند.
لیپوساکشن
  • این روش جراحی در طول سال هایی که در کشورهای مختلف و برای افراد مختلف انجام می شده است بدون هیچ گونه عارضه منفی انجام شده است. به همین دلیل افراد متقاضی انجام جراحی لیپوساکشن می توانند بدون نگرانی و استرس برای انجام این جراحی اقدام کنند.
  • چربی هایی که در طی لیپوساکشن تخلیه می شود این قابلیت را دارد که در بخش های مختلف بدنی تزریق گردد. برای مثال این چربی ها را می توان در بخش سینه، صورت و گونه ها تزریق کرد تا حجم قابل توجهی در این بخش ها ایجاد شود.
بیشتر بخوانید:  متخصص غدد و متابولیسم کیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ + هرآنچه که باید درباره متخصص غدد بدانید

انواع لیپوساکشن

این جراحی زیبایی می تواند به روش های مختلفی انجام شود که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

لیپوساکشن تامسنت

لیپوساکشن تامسنت یا همان بی حسی موضعی که جزء یکی از رایج ترین روش های لیپوساکشن می باشد، قبل از خارج کردن چربی ها در ابتدا یک محلول دارویی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. میزان تزریق این محلول ممکن است سه برابر میزان چربی که  قرار است، خارج شود باشد.

لیپوساکشن به روش اولتراسوند

این روش لیپوساکشن توسط امواج اولتراسوند موجب شکسته شدن سلول های چربی و تبدیل آن به حالت مایع می شود و در آخر سلول های آب شده به وسیله دستگاه مکش وکیوم از ناحیه مورد نظر خارج می شود. روش اولتراسوند را می توان به دو روش خارجی و روش داخلی انجام داد. روش خارجی از روی سطح پوست به وسیله دستگاه مخصوص امواج اولتراسوند  به سلول های چربی ساطع می شود. اما در روش داخلی یک لوله بسیار کوچک  را زیر سطح پوست برده و توسط آن سلول های چربی حذف می شود.

بیشتر بخوانید:  اختلالات ساق پا نوزادان و مشکلات پای کودکان چیست؟ + معرفی رایج ترین انواع اختلالات ساق پا و پا در کودکان

لیپوساکشن به روش لیزر

در این روش از امواج لیزر به منظور آب کردن سلول های چربی بر روی پوست استفاده می شود که باعث می شود سلول ها به حالت مایع تبدیل شده و در آخر توسط دستگاه مکش وکیوم چربی های آب شده خارج می شود یا همچنین برای خارج کردن از لوله های کوچکی که در ناحیه مورد نظر قرار داده می شود، استفاده می کنند.

مزیتی که لیپوساکشن به روش لیزر دارد این است که انواع امواج لیزر باعث می‌شود پوست برای بازسازی کلاژن تولید کند. ساختن کلاژن هم به ترمیم بافت کمک بزرگی می‌کند و از شل شدن پوست بعد از لیپوساکشن جلوگیری می کند. بنابراین این روش برای افرادی که ساختار پوستشان سفت است، بسیار مناسب تر می باشد.

عوارض جراحی لیپوساکشن

بعد از انجام جراحی لیپوساکشن بروز برخی از عارضه ها کاملاً طبیعی و موقتی است.

بیشتر بخوانید:  هیر فیلر چیست؟ + بررسی تاثیرات تزریق فیلر مو بر رشد و تقویت مو
لیپوساکشن

به همین دلیل نیازی نیست نسبت به ایجاد آنها حساسیت و نگرانی پیدا کنید.

مهم ترین عوارض طبیعی بعد از عمل:

  • کبودی و تورم
  • التهاب
  • درد
  • خونریزی خفیف

بعد از گذشت یک هفته الی ده روز تمامی این عوارض از بین رفته و آثار بهبودی به مرور آَشکار می گردد.

طول عمر نتایج در این جراحی

ماندگاری نتایج حاصل شده از روش لیپوساکشن چربی و یا سایر روش های لاغری موضعی مشابه به مقدار زیادی به همکاری بیمار بستگی دارد. اگر بیمار بر اثر عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و یا ورزش نکردن دچاره اضافه وزن گردد، سلول های چربی که توسط این عمل حذف می شوند، مجددا رشد خواهند کرد. ولی اگر بیمار وزن استاندارد خود بعد از لیپوساکشن را حفظ نماید نتایج لیپوساکشن دائمی خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی جراحی لیپوساکشن سخن گفتیم. به یاد داشته باشید لیپوساکشن باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود. بهتر است افراد به تبلیغات گمراه کننده و غیرواقعی توجه نکنند، چون لیپوساکشن یک عمل جراحی مهم است که باید تحت شرایط استریل و در مرکز مجهز انجام شود. شما هم نظرات و تجربیات خود را رد کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا